Monday 22 February 2016

IT IS NOT DEAD YET! - CE N'EST PAS ENCORE MORT!

 A wildfire raged in my neighbourhood recently that destroyed most of the vegetation around my house including my guava tree.  I was not happy about it because it had started to fruit and I was expecting that by the time the rains came we would have guava fruits to enjoy. The tree was still standing but the leaves were burnt and although someone told me it would revive, I really did not believe it. I go past it every morning and evening to water another lime tree that I had transplanted. Yesterday morning what I saw was so “eerie” I almost ran. As I went to water the other tree very early in the morning before preparing for church, I saw almost half of the guava tree covered with new green leaves and it was just about three weeks after the fire. Later I even saw two mature guava fruits that my husband and I shared. I was stunned!

This painted a picture for me. There are seasons in our lives that ‘ugly” circumstances would have us believe that our dreams are dead.  Business partners may pull out unexpectedly, promises maybe broken, we might run out of finances without any hope of financial stability, relationships may fall apart, health issues may arise etc.

These are points where a lot of people pack up and quit. These are also points where men are separated from boys. The way we handle hard times in life will determine what level of success we can achieve. When things get really tough, it is only the tough who decide to continue to hold onto their dream and watch out for any little opening to move on, that would accomplish much. 
Anyone who is looking for a smooth ride will pack up and run when the going gets tough.
When we keep going against all odds, we will be surprised at how sudden breaks can come for us to leverage. Do not allow rough moments to scare you from your journey and the accomplishment of your dream. Enjoy your week!


Un incendie a fait rage sauvage dans mon quartier récemment qui a détruit la majorité de la végétation autour de ma maison y compris mon goyavier. Je n'étais pas heureux à ce sujet, car il a commencé à avoir des fruits et je m'y attendais au moment qu'au saison des pluies nous juirons des fruits délicieux. L'arbre était encore debout mais les feuilles ont été brûlés et quelqu'un m'a même dit qu'il revivrait, je le doutais vraiment. Je passe devant cet arbre tous les matins et soirs pour arroser un autre arbre de citron vert que j'ai transplanté. Hier matin, ce que j'ai vu  était si "étrange" Je suis presque tombé. Je suis allé arroser l'autre arbre très tôt le matin avant de me préparer pour l'église, j'ai vu prèsque la moitié du goyavier couvert de nouvelles feuilles vertes et il était à peu près trois semaines après l'incendie. Plus tard encore, j'ai vu deux goyaves mûres que mon mari et moi avons partagé. Je suis abasourdi!

Cela peint pour moi une image. Il y a des saisons dans nos vies que « les mauvais circonstances» voudrait nous faire croire que nos rêves sont morts. Les partenaires d'affaires peuvent abandonner de manière inattendue, les promesses peut-être non tenues, la manque de finances sans aucun espoir de stabilité financière, les relations peuvent se désagréger, les questions de santé, etc.

Ce sont des points où beaucoup de gens font les bagage et démissionnent. Ce sont également des points qui séparent des hommes des garçons comme on dit. La façon dont nous gérons les moments difficiles dans la vie va déterminer le niveau de succès que nous pouvons atteindre. Quand les choses deviennent vraiment difficiles, c'est seulement une personne forte dur qui décide de continuer à garder leur rêve et à faire attention aux toutes petites ouvertures pour avancer, ce qui permettrait de beaucoup accomplir. N'importe qui est à la recherche d'un trajet doux ferait ses valises et s'enfuirait quand les choses deviennent difficile.
Lorsque nous continuons contre toute attente, nous serons surpris de voir comment les occasions soudaines peuvent se presenter pour nous faire profiter. Ne laissez pas les moments durs vous effrayer de votre voyage et la réalisation de votre rêve. Profitez de votre semaine!

2 comments:

  1. Great analogy and another inspiring piece of writing. Faith, hope and trust because life is a bumpy ride at times.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Cam, thanks for your kind comments. This road needs a lot of encouragement to manage the ride.

      Delete