Monday, 30 September 2013

MentorAfrica: BUSINESS ROUNDTABLE 6 - LA ROUNDE TABLE D'ENTREPRI...

MentorAfrica: BUSINESS ROUNDTABLE 6 - LA ROUNDE TABLE D'ENTREPRI...: Doing business can be exciting and very profitable if you get it right. We have been looking at some essentials in business and one of them...

BUSINESS ROUNDTABLE 6 - LA TABLE-RONDE D'ENTREPRISE 6

Doing business can be exciting and very profitable if you get it right. We have been looking at some essentials in business and one of them is proper branding; we must realise that we are moving from the era of buying and selling and cottage industries/businesses to continental and global brands in Africa. In order to move your brand forward, it must be flexible and adaptable. A business owner cannot afford to be foolishly headstrong as to ignore changing times and locations. To help your brand you should always study the market before you launch and this launch must be done with a very clear message. The business owner should be able to get a clear, simple message about the product/service across to the clientele. The product should be presented by telling a simply story about the vision because this paints a clear picture in the minds of potential customers. It must be understood that a good image is not a luxury, it is your lifeline; it is survival! To help convey this message you need a good logo, appropriate colour presentation and captivating images/pictures on the items, in the shops and on packaging that capture the selling points of the brand. A good product/service with a bad branding strategy is a sure road to disaster.

Faire des affaires peut être passionnant et très rentable si vous obteniez la bonne. Nous avons examiné certains éléments essentiels dans les affaires et l'un d'eux est la marque propre, nous devons réaliser que nous passons de l'ère de l'achat et industries / entreprises de vente et de chalets aux  marques continentales et mondiales en Afrique. Pour faire le progrès avec votre marque, il doit être souple et adaptable. Un propriétaire d'entreprise ne peut pas se permettre d'être bêtement obstiné à ignorer l'évolution des temps et des lieux. Pour aider votre marque, vous devez toujours étudier le marché avant de vous lancer et ce lancement doit être effectué avec un message très clair. Le propriétaire d'entreprise devrait être en mesure d'obtenir un message clair et simple sur le produit / service à travers à la clientèle. Le produit doit être présenté en racontant une histoire simplement de la vision parce que cette brosse un tableau clair dans l'esprit des clients potentiels. Il faut comprendre qu'une bonne image n'est pas un luxe, c'est votre bouée de sauvetage, c'est la survie! Pour aider à transmettre ce message, vous avez besoin d'un bon logo, présentation de couleur appropriée et des images / photos  captivantes sur les articles, dans les magasins et sur ​​les emballages qui capturent les points de vente de la marque. Un bon produit / service avec une mauvaise image de marque est une stratégie en chemin sûr à la catastrophe.

Saturday, 28 September 2013

MentorAfrica: BUSINESS ROUNDTABLE 5 - LA ROUNDE TABLE D'ENTREPRI...

MentorAfrica: BUSINESS ROUNDTABLE 5 - LA ROUNDE TABLE D'ENTREPRI...: Whatever happens, business owners must maintain integrity in their dealings with their customers. There have been cases where costumers wer...

BUSINESS ROUNDTABLE 5 - LA TABLE-ROUNDE D'ENTREPRISE 5

Whatever happens, business owners must maintain integrity in their dealings with their customers. There have been cases where costumers were deceived to pay for quality that is less than specified for products or service. They do not have to exaggerate in their adverts and marketing, it is more honorable and business savvy to tell it as it is and allow the customers to make their choices. It is more disadvantageous for the customer to discover a deception after all the aggressive marketing because it means that he will go with the same aggression to campaign against the business. Customers listen to themselves better than they listen to advert campaigns. It is for this reason that businesses have had to pull back products from the market to correct malfunctions. On the other hand contracts have been cancelled due to the discovery of such deceptive claims. It is safer and more profitable for the product or service to do better than the adverts claim. Customer satisfaction is the best advertisement strategy.

Quoi qu'il arrive, les propriétaires d'entreprises doivent maintenir l'intégrité dans leurs relations avec leurs clients. Il ya eu des cas où les clients ont été trompés à payer pour la qualité qui est inférieure à celle spécifiée pour des produits ou des services. Ils n'ont pas à exagérer dans leurs publicités et le marketing, il est plus honorable et plus sensé economiquement de le dire comme il est et permettre aux clients de faire leurs choix. Il est plus désavantageuse pour le client de découvrir une déception après tout le marketing agressif parce que cela signifie qu'il ira avec la même agressivité pour faire campagne contre l'entreprise. Les clients écoutent eux-mêmes mieux que ce qu'ils écoutent  des campagnes de publicité. C'est pour cette raison que les entreprises ont dû se retirer du marché les produits pour corriger les dysfonctionnements. De l'autre cote, les contrats ont été annulés en raison de la découverte de ces allégations mensongères. Il est plus sûr et plus rentable pour le produit ou le service de faire mieux que les annonces prétendent. La satisfaction du client est la meilleure stratégie publicitaire.

Friday, 27 September 2013

MentorAfrica: BUSINESS ROUNDTABLE 4- LA ROUNDE TABLE D'ENTREPRIS...

MentorAfrica: BUSINESS ROUNDTABLE 4- LA ROUNDE TABLE D'ENTREPRIS...: Making profit is the only way to stay in business, no matter how wonderful your products or services are if you are not making any profit t...

BUSINESS ROUNDTABLE 4- LA TABLE-ROUNDE D'ENTREPRISE 4

Making profit is the only way to stay in business, no matter how wonderful your products or services are if you are not making any profit the business will fold up. You have to get costumers to like what you offer. One of the most important and most difficult thing to do in business is to get costumers to part with their cash. You do not have to wait for them to come to you, you have to go out and get them (marketing) or grab them (aggressive marketing) These days there are different ways we can market especially through the print, electronic and social media. Every effort must be made in such a way that others can get excited about what you are so genuinely passionate about. However, you must also have a product to match your enthusiasm so that when you get costumers into your shop or office you are sure to give them an experience they have never had before and they will not forget in a hurry. This is the reason why it is important that all staff should buy into the vision so that one sour attitude will not spoil all the good marketing efforts. I have gone into shops that I was attracted to by their adverts and displays and was hugely disappointed by their staff attitude. The front desks of some offices are so well furnished but they are manned by unpleasant staff. We have one opportunity to make a first impression, business owners must be careful to get it right at every given opportunity.

Faire du profit est la seule façon de rester en affaires, peu importe comment merveilleux vos produits ou services sont, si vous ne faites aucun profit de l'entreprise va se replier. Vous devez attirer les clients à aimer ce que vous offrez. Une des choses les plus importante et la plus difficile à faire dans les affaires est  de convaincre les clients  de debourser leur argent. Vous n'avez pas à attendre qu'ils viennent à vous, vous devez aller chercher leur (marketing) ou les saisir (marketing agressif) Ces jours-ci, il ya différentes façons dont nous pouvons commercialiser en particulier à travers la presse écrite, les médias électroniques et sociaux. Tout doit être fait de telle sorte que d'autres puissent s'enthousiasmer sur ce que vous êtes si véritablement passionné. Cependant, vous devez également avoir un produit adapté à votre enthousiasme de sorte que lorsque vous faites venir les clients dans votre magasin ou votre bureau, vous êtes sûr de leur donner une expérience qu'ils n'ont jamais eu auparavant et qu'ils ne seront pas prêts à oublier. C'est la raison pour laquelle il est important que tous les employés doivent comprendre dans la vision de sorte que seule attitude aigre ne gâche pas tous les bons efforts de marketing. Je suis allé dans les magasins que j'ai été attiré par leurs publicités et les affichages et j'ai été extrêmement déçu par l'attitude du personnel. Les bureaux de réception de certains bureaux sont si bien meublées, mais ils sont fournis du personnel désagréable. Nous avons une chance de faire une première impression, les propriétaires d'entreprises doivent faire attention à bien faire les choses à chaque occasion donnée.

Thursday, 26 September 2013

MentorAfrica: BUSINESS ROUNDTABLE 3B- LA ROUNDE TABLE D'ENTREPRI...

MentorAfrica: BUSINESS ROUNDTABLE 3B- LA TABLE-ROUNDE D'ENTREPRI...: Products and services must appeal to a particular clientele at a particular time; there are ideas that are not suitable for a particular ti...