Saturday 28 September 2013

BUSINESS ROUNDTABLE 5 - LA TABLE-ROUNDE D'ENTREPRISE 5

Whatever happens, business owners must maintain integrity in their dealings with their customers. There have been cases where costumers were deceived to pay for quality that is less than specified for products or service. They do not have to exaggerate in their adverts and marketing, it is more honorable and business savvy to tell it as it is and allow the customers to make their choices. It is more disadvantageous for the customer to discover a deception after all the aggressive marketing because it means that he will go with the same aggression to campaign against the business. Customers listen to themselves better than they listen to advert campaigns. It is for this reason that businesses have had to pull back products from the market to correct malfunctions. On the other hand contracts have been cancelled due to the discovery of such deceptive claims. It is safer and more profitable for the product or service to do better than the adverts claim. Customer satisfaction is the best advertisement strategy.

Quoi qu'il arrive, les propriétaires d'entreprises doivent maintenir l'intégrité dans leurs relations avec leurs clients. Il ya eu des cas où les clients ont été trompés à payer pour la qualité qui est inférieure à celle spécifiée pour des produits ou des services. Ils n'ont pas à exagérer dans leurs publicités et le marketing, il est plus honorable et plus sensé economiquement de le dire comme il est et permettre aux clients de faire leurs choix. Il est plus désavantageuse pour le client de découvrir une déception après tout le marketing agressif parce que cela signifie qu'il ira avec la même agressivité pour faire campagne contre l'entreprise. Les clients écoutent eux-mêmes mieux que ce qu'ils écoutent  des campagnes de publicité. C'est pour cette raison que les entreprises ont dû se retirer du marché les produits pour corriger les dysfonctionnements. De l'autre cote, les contrats ont été annulés en raison de la découverte de ces allégations mensongères. Il est plus sûr et plus rentable pour le produit ou le service de faire mieux que les annonces prétendent. La satisfaction du client est la meilleure stratégie publicitaire.

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