Monday, 14 October 2013

PARTNERSHIPS 4 - LES PARTENARIATS 4

It is a wonderful thing when partnerships work out but it is equally a miserable thing when they fail. Understanding partnership means that we acknowledge the dynamics, that we have to evaluate them and make adjustments whenever necessary. Anytime we notice a crack, it is important that we address it quickly and fix it before it gets so big and it collapses the whole deal. Fear of confronting an issue of concern is a difficult but necessary thing to overcome in order for partnerships to succeed. It is easy to work on an assumption that is totally false, it is therefore important to communicate our concerns and work things out from a standpoint of proper understanding. Regular evaluation of the partnership is paramount to the progress of the relationship because each partner will know what they need to improve on or do differently. When evaluations are taken for granted or are nonexistent, it could lead to a messy end to the partnership. Whenever we get the feeling that things are not going the way we intended, it is better to call off the partnership before things get out of proportion and end in trouble and malice.

C'est une merveille quand les partenariats fonctionnent bien ​​mais c'est également une misère quand on échoue. Comprendre le  partenariat nécessite une connaissance des dynamiques, les évaluations de temps en temps et des ajustements quand c'est nécessaire. Chaque fois que nous remarquons une fissure,  c'est important que nous l'abordions rapidement et de la corriger avant qu'il ne soit si grand et fait écrouler toute l'affaire. La peur d'affronter un sujet de préoccupation est une chose difficile , mais nécessaire à surmonter pour que les partenariats réussissent. Il est facile de travailler sur une hypothèse qui est totalement faux, il est donc important de communiquer nos préoccupations et de gérer des choses du point de vue d'une bonne compréhension . L'évaluation régulière de ce partenariat est primordial pour le progrès de la relation parce que chaque partenaire prendrait en compte ce dont ils ont besoin pour s'améliorer ou pour faire différemment . Lorsque les évaluations sont pris pour acquis ou quand elles n'existent meme pas, cela pourrait conduire à une fin compliquée pour le partenariat. Chaque fois que nous nous sentons que les choses se dirigent hors de nos intentions , il est préférable d'annuler le partenariat avant que les choses deviennent incontrôlables et cela finira en difficultés et dans la malice.

Friday, 11 October 2013

MentorAfrica: PARTNERSHIPS 3 - LES PARTENARIATS 3

MentorAfrica: PARTNERSHIPS 3 - LES PARTENARIATS 3: Imagining that we have to outdo our partner in any relationship is unhealthy. When we have properly defined the lines, we must be satisfied...

PARTNERSHIPS 3 - LES PARTENARIATS 3

Imagining that we have to outdo our partner in any relationship is unhealthy. When we have properly defined the lines, we must be satisfied in playing our part excellently. The major reason for any kind of partnership should to complement and make a better whole. Competing with your partner does not augur well for the partnership. That is why it is very important to be comfortable in your own skin before you go into any form of partnership. When we do not appreciate and accept who we are and what we have to offer, we find it difficult to accept and compliment others. Consequently, the level of trust is low because we will always believe that our partner does not have our best interest at heart; we then try to outdo and manipulate the relation to favour ourselves instead of the association. In business partnerships, it could lead to secret and fraudulent dealings. Partners trying to outsmart themselves in order to establish their sense of relevance will not succeed. Even in social partnerships it can result in envy and jealousy. Settle yourself and get it all together before you embark on any kind of partnership. Of course you should make sure that your partner also has it all together. Do not partner with anyone that makes you feel unworthy or even makes you feel you are superior. Always go for someone that makes you feel at home with yourself.Imagining that we have to outdo our partner in any relationship is unhealthy. 

Imaginer que nous devons dépasser notre partenaire dans toute relation est malsaine . Lorsque nous avons bien défini les lignes, on doit se contenter de jouer son rôle à merveille. La principale raison pour tout type de partenariat devrait être de compléter et de faire un meilleur ensemble. Rivaliser avec votre partenaire n'augure rien de bon pour le partenariat. C'est pourquoi il est très important d' être à l'aise dans votre propre peau avant d'entrer dans toute forme de partenariat. Lorsque nous n'apprécions pas et accepter qui nous sommes et ce que nous avons à offrir, il nous est difficile d'accepter et de complimenter les autres. Par conséquent, le niveau de confiance est bas parce que nous serons toujours croire que notre partenaire n'a pas de notre intérêt à coeur , nous essayons alors de se surpasser et de manipuler la relation à nous-mêmes plutôt favorable qu'à l'association . Dans les partenariats d'affaires , elle pourrait conduire aux tractations secrètes et frauduleux. Les partenaires qui tentent de se déjouer afin d'établir leur sens de la pertinence ne réussiront pas . Même dans des partenariats sociaux, il peut en résulter dans l'envie et la jalousie. Installez-vous et vous vous arranger bien avant de vous lancer sur n'importe quel type de partenariat. Bien sûr, vous devez vous assurer que votre partenaire a aussi tous ensemble. Ne pas s'associer avec quelqu'un qui vous fait sentir indigne ou même vous fait sentir que vous êtes supérieur . Optez toujours pour quelqu'un qui vous fait sentir à l'aise avec vous-même.

Thursday, 10 October 2013

MentorAfrica: PARTNERSHIPS 2 - LES PARTENARIATS 2

MentorAfrica: PARTNERSHIPS 2 - LES PARTENARIATS 2: The most common mistake people make when they go into partnerships is the fact that they do not define their parameters. People just assume...

PARTNERSHIPS 2 - LES PARTENARIATS 2

The most common mistake people make when they go into partnerships is the fact that they do not define their parameters. People just assume that things will go in the direction they want them to go without defining exactly what they expect from the partnership. Apart from understanding one another’s vision, each partner must understand the amount of space they need in which to carry out their designated functions. When they allow functions to overlap it can result in friction that could disturb the relationship. Care must be taken especially when one of the partners outweighs the other in their contributions so that it does not become a master servant partnership. The one with more weight should realize that without the input of the “lesser” things can become messy. The importance of each other’s contributions should be the driving force of this relationship. Whatever the kind of partnership, whether it so social, economic, political or whatever else; the relationship will progress only when partners know their lines and stay within them.

L'erreur la plus commune que des gens font quand ils font des partenariats est le fait qu'ils ne définissent pas leurs paramètres. Les gens pensent simplement que les choses vont aller dans le sens qu'ils veulent qu'ils aillent sans définir exactement ce qu'ils attendent de ce partenariat. Au dela de la comprehension de la vision de l'autre, chaque partenaire doit comprendre la somme d'espace qu'ils leur faut pour  réaliser leurs fonctions désignées . Quand ils permettent que les fonctions se chevauchent , cela peut entraîner des frictions qui pourraient troubler la relation. Il faut veiller en particulier au cas où les contributions de l'un des partenaires dépassent celles de l'autre afin qu'il ne devienne pas un partenariat serviteur et maître. Celui qui a plus de poids devrait se rendre compte que sans l'apport du «moindre» les choses peut devenir compliqué. L'importance de la contribution des uns et des autres doit être la force de cette relation. Quel que soit le type de partenariat , qu'il s'agisse de sorte social, économique, politique ou tout autre chose , la relation ne progressera que lorsque les partenaires connaissent leurs lignes et de rester en leur sein.

Wednesday, 9 October 2013

MentorAfrica: PARTNERSHIPS 1- LES PARTANERIATS 1

MentorAfrica: PARTNERSHIPS 1- LES PARTENARIATS 1: Human endeavors are interwoven; there is no vision that can stand on its own. Your vision is connected to others in such a way that if you ...

PARTNERSHIPS 1- LES PARTANERIATS 1

Human endeavors are interwoven; there is no vision that can stand on its own. Your vision is connected to that of others in such a way that if you do not partner with others you cannot maximize your vision. It is therefore very crucial that you are linked to partners that understand you and can help you accomplish your vision. In the same vein there are others who will not fulfill their dreams without an input from your vision, directly or indirectly. With this in mind we must know what it is that we should look for in a partner or partnership. We must search out those with whom we have like minds to be able to relate easily, not necessarily those with much intellect or more money. Understanding the basic principle of each other’s view on life is fundamental for partnership. This does not mean that you will agree on everything but you will have to agree on the fundamentals of the vision and leave individuals to work out their own details in such a way that it is beneficial to all involved. An entrepreneurial mindset that is set on making a living and an impact by solving a particular problem to benefit humanity cannot partner with someone whose aim is to make money at all cost even if it means defrauding those they are meant to help. You cannot fill your cabinet with mindless and greedy people and say you are running a progressive government neither can you surround yourself with people that are going nowhere and say you are going somewhere to make a difference.

Les activités humaines sont intimement liées, il n'y a pas de vision qui peuvent s'accomplir tout seul. Votre vision est lié aux autres de telle manière que si vous n'associez avec d'autres, vous ne pouvez jamais maximiser votre vision. Il est donc très important que vous êtes lié aux partenaires qui vous comprennent et qui peuvent vous aider à accomplir votre vision. De même, il ya d'autres qui ne accomplissent pas leurs rêves sans une contribution qui vient de votre vision , directement ou indirectement. Avec cette conscience, il nous faut une connaissance de ce que nous devrions rechercher chez un partenaire ou une partenaire . Nous devons poursuivre ceux avec qui nous avons  des intentions communes de facilement faire des liens, pas nécessairement ceux qui ont beaucoup plus d'argent ou d'​​intellect . Comprendre ce qui est le principe fondamental de la vie de l'autre est  indispensable. Cela ne signifie pas que vous serez tous d'accord sur tout, mais vous devrez vous mettre d'accord sur les principes fondamentaux de la vision et laisser aux individus de travailler sur leurs détails d'une manière telle qu'il est bénéfique pour toutes les parties concernées . L'esprit d'entreprise qui cherche à gagner la vie et avoir un impact en cherchant la solution à un problème particulier qui profiter à l'humanité ne peut pas s'associer avec quelqu'un dont le seul but est chercher des  gains financiers  à tout prix , même si cela signifie escroquer ceux qu'ils sont censés aider. Vous ne pouvez pas remplir votre cabinet avec des gens stupides et cupides et dire que vous opérez un gouvernement progressiste ni pouvez-vous vous entourer de gens qui ne vont nulle part et dites que vous allez quelque part pour faire une différence .