Thursday, 10 October 2013

PARTNERSHIPS 2 - LES PARTENARIATS 2

The most common mistake people make when they go into partnerships is the fact that they do not define their parameters. People just assume that things will go in the direction they want them to go without defining exactly what they expect from the partnership. Apart from understanding one another’s vision, each partner must understand the amount of space they need in which to carry out their designated functions. When they allow functions to overlap it can result in friction that could disturb the relationship. Care must be taken especially when one of the partners outweighs the other in their contributions so that it does not become a master servant partnership. The one with more weight should realize that without the input of the “lesser” things can become messy. The importance of each other’s contributions should be the driving force of this relationship. Whatever the kind of partnership, whether it so social, economic, political or whatever else; the relationship will progress only when partners know their lines and stay within them.

L'erreur la plus commune que des gens font quand ils font des partenariats est le fait qu'ils ne définissent pas leurs paramètres. Les gens pensent simplement que les choses vont aller dans le sens qu'ils veulent qu'ils aillent sans définir exactement ce qu'ils attendent de ce partenariat. Au dela de la comprehension de la vision de l'autre, chaque partenaire doit comprendre la somme d'espace qu'ils leur faut pour  réaliser leurs fonctions désignées . Quand ils permettent que les fonctions se chevauchent , cela peut entraîner des frictions qui pourraient troubler la relation. Il faut veiller en particulier au cas où les contributions de l'un des partenaires dépassent celles de l'autre afin qu'il ne devienne pas un partenariat serviteur et maître. Celui qui a plus de poids devrait se rendre compte que sans l'apport du «moindre» les choses peut devenir compliqué. L'importance de la contribution des uns et des autres doit être la force de cette relation. Quel que soit le type de partenariat , qu'il s'agisse de sorte social, économique, politique ou tout autre chose , la relation ne progressera que lorsque les partenaires connaissent leurs lignes et de rester en leur sein.

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