The of changing Africa,s story lies in our hands as Africans. It is always my pleasure to future guest posts from those who want to make a difference in the continent. Today, I feature part one of a post sent in by Peter Semugenyi
Why You Need To Invest
In Employee Training
At SPSL, we've started by exploring a big
question: Why invest in employee training during economically challenging
times? The short answer
is because training and developing your employees could be critical to the
future success of your government.
In the past, employees
were rated on the 3 R’s: Reading, writing, and
arithmetic. These skills are no
longer enough for success in today’s unstable business environment that is
continuously responding to technological advancement and a rapidly changing
social and economic landscape.
For employees to be efficient, productive and
adaptable, new skills are required, such as:
·
Critical thinking and
problem solving.
·
Communication.
·
Collaboration.
·
Creativity and
innovation.
Your employees are your biggest asset since
they get the required work done so your government can meet its governance objectives.
Effective training designed specifically for your government can provide your
employees with essential next-generation skills while bringing with it a host
of business benefits. - Peter Semugenyi. semupet80@gmail.com
Photo Source : Google+ |
Pourquoi Vous Devez Investir Dans La Formation Des Employés
Lorsque les choses deviennent financièrement serrées pendant des périodes de dificultés économiques, la formation des employés est souvent la première chose à éliminer. Cependant, ce n'est pas nécessairement une bonne stratégie pour un bon gouvernement qui ouvre la voie dans un pays compétitif.
Chez SPSL, nous avons commencé par explorer une grande question: Pourquoi investir dans la formation des employés en période de difficultés économiques? La réponse courte est parce que la formation et le développement de vos employés pourraient être essentiels au succès futur de votre gouvernement.
Dans le passé, les employés étaient notés sur les 3 R: lecture, écriture et arithmétique. Ces compétences ne suffisent plus pour réussir dans l'environnement économique instable d'aujourd'hui, qui répond continuellement aux progrès technologiques et à un paysage social et économique en évolution rapide.
Pour que les employés soient efficaces, productifs et adaptables, de nouvelles compétences sont requises, telles que:
• Pensée critique et résolution de problèmes.
• La communication.
• Collaboration.
• Créativité et innovation.
Vos employés sont votre plus grand atout puisqu'ils obtiennent le travail requis pour que votre gouvernement puisse atteindre ses objectifs de gouvernance. Une formation efficace conçue spécifiquement pour votre gouvernement peut fournir à vos employés des compétences essentielles de la prochaine génération tout en apportant une foule d'avantages pour l'entreprise. - Peter Semugenyi. semupet80@gmail.com
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