Google+ Followers

Monday, 22 July 2013

THE ENTREPRENEURIAL MIND 6 - L'ESPRIT D'ENTREPRISE 6

The reason a lot of dreams die before they even see the light of day is that, those who have them cannot define and articulate them properly. It takes good communication for the visionary to pass across the picture he has in mind in order for others to buy into the vision because no one can achieve a vision all by himself. That is why it is important to have a good grasp of what you want to do so you can effectively communicate. The entrepreneurial mind is one that captures the essence of the problem and the solutions that need to be put in place. The visionary can see the the total picture before he makes the first move. The difference between this person and the one who just wants to make money is the fact that he knows what impact he wants to make and this helps him to create the image very clearly in his mind before he starts, he is not one that wants to end up as a one hit wonder. He can't afford to be impulsive.

La raison pour laquelle beaucoup de rêves meurent avant même de voir la lumière du jour, c'est que ceux qui les ont ne peut pas les définir et articuler correctement. Il faut une bonne communication pour aider le visionnaire  à transmettre l'image qu'il a en tête pour que les autres comprennent la vision car personne ne peut parvenir à une vision tout seul. C'est pourquoi il est important d'avoir une bonne compréhension de ce que vous voulez faire, pour que vous puissiez le communiquer efficacement. L'esprit d'entreprise est celle qui capture l'essence du problème et les solutions qui doivent être mises en place. Le visionnaire peut voir l'ensemble du tableau avant qu'il fasse le premier pas. La différence entre cette personne et celui qui veut juste faire de l'argent, c'est le fait qu'il  sait quel impact il veut faireet cela lui aide à  créer l'image très claire dans son esprit avant qu'il commence, il n'est pas celui qui veut finir comme un merveille éphémère hit wonder. Il ne peut pas se permettre d'être impulsif.

No comments:

Post a Comment